Már csak várni kell

Na meg azért gondoskodni azokról a növénykeről, amelyeket tegnapelőtt és tegnap elvetettünk a kölcsönkertben. Locsolás, gazolás lesz a program innentől kezdve rendszeresen.
Ültettünk mángoldot, lila répát, sárga cukkinit, patiszont, jégsalátát, petrezselyemgyökeret, sima sárgarépát.
Még majd lesz zöld cukkini is, meg szeretnénk venni homoktövist is. Kaptunk óriásszemű málnát, piszkét, már mindkettő hajt. És a sütőtöknek is kell találni helyet.
A borsó és a saláta már kibújt, É. szomszéd már időben elültette a magokat. Tegnap elmeséltem neki, mit olvastam Gizgaz Ágiéknál a retek ültetéséről. Nagyon örül minden ilyen megoldásnak, mert nem akar semmit permetezni. Jó lenne répához is valami hasonló praktika, ne legyenek bennük furatok meg lakók.
A palánták itthon szépen fejlődnek, a paprikafélék is kibújtak, azért kicsit megnyugodtam. Már kezdtem aggódni a múlt hét elején, hogy mi van, ezek nem hajlandók kikelni?
Aztán még van egy csomó cucc, amiket majd április-májusban kell elvetni. Pl. az okrát, a leveles kelt.
Azt hiszem, semmi átgondoltság nincs az egész kertezésben, de nem is nagyon lehetne, mert É. szomszédom kertjében bájos káosz uralkodik, mondhatni. Minden van gyakorlatilag mindenhol, de azért majd próbálom rávenni valami előre tervezésre, mert a végén nem marad hely a rengeteg paradicsom- és paprikapalántának. Merthogy akar még zöldbabot is. Próbálom rávenni arra is, hogy a medvehagymákat telepítsük át a fenyőfái környékén levő tavaszi virágágyásba, ahol nem egész nap égeti őket a nap.

Végre felkerültek a teraszra és az erkélyre a muskátlik, a leanderek. Apu most hajlandó volt a leandereket megnyírni, hiába könyörögtünk neki testületileg tavaly ősszel, hogy ritkítsuk meg őket alaposan, de nem állt rá. Egyik nap, amikor egyedül volt itthon, inkább egyedül lerángatta a két óriási dögöt a garázsba. Persze ilyenkor összeköti őket és még olyan madárhálóval is körbetekeri. Azért most sokkal könnyebb lett volna felhurcolni őket, ha ősszel lett volna ritkítás, szerintem 8-10 kilóval könnyebb lett volna mindkettő.

A fehér leander lekerült a fűbe, mert ahogy a virágok lehullottak, ronda barnára színezték a teraszon a követ, gyakorlatilag állandóan takarítani kellett utána.

Rózsaszín leander.

Tegnap elmentünk kertészetbe – sajnos csak egybe. Egy pár kis növénykét azért vettünk is.

Apróságok: japán harangláb (Aqulegia flabellata ’Ministar’), primula (Primula Rosea 'Grandiflora'), kőtörőfű (Saxifraga x arendsii Touran), kaukázusi ikravirág (Arabis caucasica 'Pinkle').

Piros japán birs – Chaenomeles japonica 'Etna'. Ez is tegnapi szerzemény.

Nézegettem a rododendronokat és meglepődve vettem észre, hogy ugyanolyan betegsége volt a legtöbbnek, mint az egyik itthoninak. Az egyik barátnőm megígérte, hogyha vágok le róla levelet, elviszi a fönökének, aki virológus meg bakteriológus és imád minden ilyesmit vizsgálgatni, a legtöbbször meg is mondja, mi baja a szegény növénynek. Szóval ma mintavétel lesz, estefelé átviszem neki.
Ebben a kertészetben vannak David Austin-rózsák, olyan 5-6 fajta, többe kerülnek, mintha Angliából rendelné meg az ember. Most rendeltem onnan katalógust, kíváncsi vagyok, mikor érkezik meg. Azt hiszem, csak nyálcsorgatás lesz egyelőre. De ugye információ mindig kell, meg főleg az inspiráció, hogy milyen beszerzendők vannak függőben.

Egy pár fűszernövény nem bírta a hidegeket a cserepekben, kifagytak, azokból is kell majd pótlás, inkább magokat vettem. Apu ígért több zsák földet a hétre, akkor lesz a nagy ültetés itthon.
A kefevirág is kész van. Egyszerűen nem tudom elképzelni, mi történt vele. Behoztam, amikor be kellett, egy ideig tök jól elvolt a lépcsőházban – világos és szobahőmérséklet – aztán egyszercsak elszáradt. Hacsaknem megfázott a szellőztetések alkalmával. Tavaly szedtem le róla magokat – legalábbis, azt gondolom, magok – megpróbálom kihajtatni, de ahhoz minimum 22 °C-osnak kell lenni a talajnak.
És vettünk petúniamagot is, na arra kíváncsi leszek, mert január-február környékén kéne elültetni palántának, szerintem most tök jó lesz neki, bár míg kihajt, bent kell tartani, mert fényre csírázik, nehogy kifújja a cserépből az igen sűrűn és erősen fújó szél.
Anyu beleszeretett egy kanadai lucba, de olyan 120 centisen 15 ezerért adták. Szóval majd szerzünk inkább magot, ebben a kertészetben egyébként van egy rakat fenyőmag meg minden ilyesmi, inkább én nevelek fákat, mert ha nekem ennyi pénzért megadja magát egy növény, akkor kész leszek. Szerencsére egyelőre a fakérdés nem kérdés, nincs hova tenni egy ilyen méretre megnövő növényt.

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
MyFreeCopyright.com Registered & Protected

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP